close

一早上班就先檢查了一下我的帳戶,竟然還真的多了5000多美金 (喜)
就如同昨天多倫多丁丁所說的,他們幫我買了ETF股票,也一筆勾消了我欠的基金股數
我的帳上是顯示: Cash = $0, ETF = 5000多,欠公司 0 股基金
就帳上來說,我的確是多賺了價值5000多美金的股票
但由於我是個好人,也是個怕麻煩的俗辣,我決定再跟多倫多溝通一次
所以我又打了一通電話給昨天那位主管B,跟他再強調一次這5000不是我的錢

B: Jeff, what seems to be the problem? We corrected the account yesterday, everything should be fine
J: Oh everything is fine indeed. But I just want to tell you, you guys credited my account 5000 dollars which does not belong to me.
B: Jeff Jeff, listen, I told you that is due to the conversion. It is normal that you see the ETF shares in your account
J: So you are still telling me that it is my money?
B: That's correct. It is your shares, you own them
J: So I can sell those shares right now, cash the money and take it out and spend it?
B: Hey, you can do whatever you want, it is your money.
J: O...K...well, if you insist that the money belongs to me, I'm not going to argue with you anymore
B: I don't know why are you so worried, everything is just fine
J: That's cool, but I just want to warn ya though, the credit dept might call you really soon about this issue
B: Well, we will just deal with that if they call

真好,這位丁丁還是說那是我的錢 :D
雖然是真的很想收下這筆意外飛來的錢,但我知道會計部門不可能沒發現這個錯誤
因此我決定暫時先不賣出這多出來的股票,要是過幾天會計也沒發現再來吃下這筆錢
其實我要賣也是可以啦....我真的硬吃這筆錢他們也不能拿我怎樣
畢竟我已經再三強調這不是我的錢,但多倫多又保證說這是我的錢~"~
反正有email存證 + 錄音存證,真的出事也是由那些丁丁自掏腰包賠公司
只是因為我是一個員工,這會是一個比較敏感的問題,我也不想這樣麻煩...

會計部門果然不是丁丁,部門的N小姐發現我的帳有問題,她馬上打了通電話給我

N: Jeff, there is something funny about the balance in your account
J: Yeah, that's the problem I've been trying to tell the Mututal Fund dept for two days now
N: Well, I got the email from them yesterday, it made sense to me back then, but now that I look at the acocunt balance sheet, something doesn't seem right
J: Let me guess, my account somehow got additional 5000 dollars and the company book lost 5000?
N: Yeah....my data shows that the office paid 5000 to buy shares and put it in your account
J: Exactly. But the mutual fund dept told me that it is my money.
N: But it's not
J: I know that. That's why I was telling those guys and you that it is not my money.
N: You haven't taken out the money right?
J: No, but if I tell you that I did, am I going to be in trouble?
N: Hum....probably not, the fund dept will probably have to absorb this loss, I guess
J: So I can still take this money then huh?
N: (laughs) No no no, you are a nice guy, I know you wouldn't do that
J: I will split it with you? say 60-40?
N: Hahaha...thanks for the offer. Well, I need to talk to those guys and straight things out.

10分鐘後我的帳少了5000的股票,也沒有現金,也不欠任何基金,終於被更正了
基金部門的丁丁有打來道歉,說這是他們的疏失,他們會更加小心對帳
我跟丁丁說,他真應該慶幸他運氣好,因為我不是一般客戶
你要是跟客戶保證這是他們的錢,他們絕對是拿錢就走,就算不吐出來你也拿他們沒輒
丁丁跟會計部門最後都有寄email給我,還CC分行經理,他們說很感謝我的誠實
這樣至少有幫我加點分數吧? 雖然我比較希望白拿5000....

同事最後問我,要是會計部分沒發現這個錯誤的話,我會不會就拿下這5000
我想,我會
想把錢還給他們,他們要是一直堅持不收,那我也只好收下了對吧?

這算不算是日行一善.....我果然是個好人....

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    風 - IG 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()